Aula d'acollida

L’aula d’acollida es tracta d’un recurs que proporciona a l’alumnat nouvingut una atenció adequada a les necessitats i als progressos relacionals i lingüístics, sense perdre el contacte amb la resta de grup classe al qual està adscrit.

L’aula d’acollida esdevé un punt de referència i un marc de treball obert amb una constant interacció amb la dinàmica del centre, que permeti una atenció emocional i curricular personalitzada i un aprenentatge intensiu de la llengua catalana.

La metodologia de l’aula d’acollida té en compte l’organització dels aprenentatges de manera globalitzada, l’existència d’activitats funcionals, el foment del treball cooperatiu i l’establiment de relacions personals positives.

L’aula d’acollida té un caràcter obert de l’aula on l’alumnat pot incorporar-s’hi en qualsevol moment del curs, i també s’ha de poder decidir la reincorporació d’un alumne o alumna a l’aula ordinària en el moment que es consideri més adient.

El tutor/a del grup classe ordinari coordina amb el de l’aula d’acollida l’acció tutorial de l’alumnat que assisteix durant una part del seu horari a l’aula d’acollida.

El tutor/a de l’aula d’acollida ha de dur a terme les funcions següents:

Aquesta web utilitza cookies pròpies per al seu correcte funcionament. A l'fer clic al botó Acceptar, acceptes l'ús d'aquestes tecnologies i el processament de les seves dades per a aquests propòsits.    Més informació
Privacidad