Educació Infantil

Els nostres objectius per a aquesta etapa (2n cicle d’educació infantil) són:

DESPERTEM INTERÈS PER APRENDRE:

A l’etapa d’Educació Infantil s’introdueix la robòtica amb el Bee Bot.  D’aquesta manera comencen a treballar els conceptes bàsics de programació d’una manera lúdica tot jugant i explorant les diferents possibilitats del Bee Bot. A la vegada també permet treballar altres conceptes com matemàtiques, de lectura, de vocabulari…

En definitiva, permet potenciar la creativitat a totes les àrees per tal d’adquirir un pensament crític amb el que podran establir connexions, organitzar idees, prendre decisions i treballar de manera transversal.  

 

Introduïm l’educació emocional a educació infantil mitjançant jocs i dinàmiques que permeten desenvolupar les intel·ligències múltiples, regular les emocions o relaxar els alumnes.

 

Per fer-ho realitzem ioga i mindfundless.

 

Oferim a l’alumnat un entorn ric amb propostes diverses que estimulen el desenvolupament global dels infants. Les propostes d’aprenentatge ofereixen situacions d’aprenentatge en les quals el joc és l’activitat principal. En aquestes propostes l’alumnat aprèn mitjançant el contacte amb els objectes, a través de la manipulació, l’exploració i el descobriment.

En aquest projecte la llum és el principal protagonista. El nen construeix el seu propi aprenentatge de manera lúdica i sensorial el que permet explorar com la llum il·lumina i transforma els materials donant-los noves propietats.

Mitjançant el projecte llum desenvolupem de manera integral activitats de lectoescriptura, matemàtiques, ciència, música, etc. i fomentem la imaginació i curiositat del nen.

Tot aquest projecte el realitzem mitjançant les taules de llum, luminescència…

 

Iniciem l’aprenentatge de la lectoescriptura a I3 mitjançant propostes d’aprenentatge que despertin l’interès de l’infant. Aquest procés l’iniciem i l’acompanyem com un procés natural on l’alumnat mostra desig per aprendre d’una manera relaxada i alegre.

L’important és que l’alumnat visqui tot aquest procés d’una manera lúdica com per exemple jugant amb les lletres, amb els contes…

El treball per projectes fomenta entre l’alumnat un aprenentatge centrat en les seves pròpies motivacions, on els propis alumnes es qüestionen un tema d’estudi. Un cop triat, es plantegen que saben sobre aquell tema i que voldrien saber, i organitzats en petits grups, cerquen informació fins poder arribar a respondre els seus interrogants. Resoldre els problemes que es van generant al llarg del desplegament del projecte convida a endinsar-se en el contingut de les diferents àrees curriculars.

Som una escola familiar i acollidora. Potenciem la comunicació, la participació, la implicació, el compromís i la corresponsabilitat entre el col·legi i les famílies en l’educació de l’alumnat. Tot això ho realitzem mitjançant l’acció tutorial.

Com a eina de comunicació amb les famílies utilitzem la plataforma Alexia. A més a més, també utilitzem l’eina Google Classroom on les famílies troben un espai virtual de comunicació diari: reben fotografies de les activitats realitzades a l’aula, de sortides, comunicacions importants….

A més a més, a cada alumne se li crea un compte corporatiu que li permetrà accedir a aquestes eines de manera personal, sense permetre que cap usuari extern pugui accedir a aquests continguts.

AVANÇAT MÈTODE DE LECTO-ESCRIPTURA CONSTRUCTIVISTA:

Aquesta web utilitza cookies pròpies per al seu correcte funcionament. A l'fer clic al botó Acceptar, acceptes l'ús d'aquestes tecnologies i el processament de les seves dades per a aquests propòsits.    Més informació
Privacidad