En aquest espai oferirem tota la informació rellevant relacionada amb l'escola
El col·legi Sant Ferran som un centre concertat per la Generalitat de Catalunya, fundat l’any 1967, amb un model d’escola d’interès social i adaptada a les necessitats del seu entorn.
Podeu venir a conèixer la nostra escola el proper 9, 16 i 23 de febrer per Educació Infantil i Primària. A l’ESO els dies 8 , 15, 21 i 22 de febrer.
Des de ben petits, l’alumnat comença a “fer viure” la llengua anglesa, comença a fer-la servir per descobrir, socialitzar-se, provar i tornar a provar, expressar sentiments i experiències, esdevenir més autònoms i reflexius, tot adonant-se que la llengua anglesa va més enllà de l’aula i serveix per al mateix que les llengües que es parlen a casa.
L’aprenentatge de la llengua anglesa es realitza amb dos projectes. En primer lloc, les classes de llengua anglesa, que combinen l’aprenentatge basat en projectes amb un temps de dedicació a la sistematització dels aprenentatges lèxics i gramaticals, i el mètode CLIL (Content and Language Integrated Learning) que introdueix l’anglès en l’ensenyament d’alguns continguts curriculars de les altres àrees i promou un aprenentatge significatiu de l’anglès.
A l’Educació Secundària es realitzen els exàmens oficials de Cambridge English Language Assessment.
La segona llengua que oferim és el francès a partir de primer d’ESO. Mitjançant una metodologia vivencial i activa i creant petits grups, oferim a l’alumnat la possibilitat d’avançar progressivament en l’aprenentatge de la llengua anglesa.
La immersió lingüística a l’etapa d’Educació Infantil és molt important ja que es tracten els primers aprenentatges de totes les llengües. Per aquest motiu, l’anglès s’introdueix a l’Educació Infantil amb 3 hores setmanals, en la qual es parla única i exclusivament en anglès. A partir de primer de primer de primària s’imparteixen 3 hores d’anglès setmanals des de 1r fins a 6è. També es fa l’assignatura Science en anglès durant 3 hores setmanals més. A més a més, també es realitzen projectes en anglès, pel que les hores d’anglès augmenten, en alguns casos, fins les 8 hores setmanals. És a dir, realitzem mínim 25% de l’horari lectiu en anglès i en alguns casos arribem al 30% de l’horari en llengua anglesa. En aquest sentit, per poder realitzar aquesta immersió lingüística de manera correcta, a Educació Infantil i Educació Primària comptem amb 4 mestres especialistes en llengua anglesa.
La metodologia CLIL (Content and Language Integrated Learning) és un enfocament educatiu en el qual els continguts d’una matèria s’imparteixen totalment o parcialment en llengua estrangera a la majoria dels aprenents. En el nostre cas, es tracta de l’assignatura de Science.
L’aplicació d’aquesta metodologia es tradueix en un increment de les oportunitats d’aprendre la llengua i practicar-la sense incrementar les hores del currículum destinades específicament a l’ensenyament i aprenentatge de la llengua anglesa.
La metodologia CLIL contribueix a incrementar la competència lingüística de l’aprenent a través de reptes cognitius i d’activitats de resolució de problemes. Alhora, promou i encoratja l’autonomia dels aprenents i els ajuda a desenvolupar competències de pensament (thinking skills). Les classes de Science es caracteritzen per un ús autèntic de la llengua, és a dir, amb un propòsit real, fet que resulta molt més significatiu per als alumnes.
Pots contactar amb nosaltres als nostres telèfons o per correu electrònic a les adreces que apareixen a la dreta.